info@qstom.si     +386 059 92 60 62

3 osnovne razlike pri izdelavi spletnih strani za računalnik ali mobilne naprave.

Do danes smo vsi že izkusili razlike kadar uporabljamo spletne strani na računalniku ali mobilnih napravah ali na tablici. Orientacija zaslona je lahko različna, namesto miške uporabljamo prste. Nekatere funkcije so na manjših, mobilnih napravah, precej bolj zahtevne in komplicirane. Včasih celo tako, da stran raje čimprej zapustimo. Zato je tako pomembno, da o tem razmišljamo že od vsega začetka. Spletne strani morajo biti za različne naprave, različno oblikovane, zasnovane in na koncu enako uporabne.

1. Urejenost vsebine

To je morda najtežja naloga s katero se danes srečujejo oblikovalci spletnih strani. Orientacije je na računalniku navadno vzdolžna (landscape), medtem, ko je na mobilnih napravah horizontalna (portrait). To pomeni, da lahko naenkrat na zasplonu vidimo manj informacij, manj slik, manj podatkov. Najbolje je, da za mobilne naprave spletno stran oblikujemo posebej, ali vsaj z resnim razmislekom že na začetku oblikovanja, kaj se bo na takem zaslonu prikazalo.

 

Vstopna stran v internetno trgovino na računalniškem zaslonu                                                                                                            Potrebno je prilagoditi vsebino, velikost slik, tabel, obrazce.

Vstopna stran na pametnem telefonu

 

Poleg tega razmislite tudi, ali so vaši obiskovalci isti kot na računalnikih, ali morda preko mobilnih naprav dosežete drugačno ciljno publiko. V tem primeru prilagodite vsebino tudi temu. Kar nekaj uporabnikov danes do spletnih strani pravzaprav izključno dostopa preko mobilnih naprav, predvsem mobitelov. Poskrbite, da bodo z obiskom vaše spletne strani enako zadovolnji kot tisti, ki vas dosežejo preko računalnikov.

2. Obrazci

Obrazci so za lastnike spletnih strani in spletnih trgovin izjemnega pomena, saj so tisti ki ohranijo stik z obiskovalci ali omogočijo nakup. In obrazci so tudi tista točka na kateri izgubimo največ obiskovalcev ali kupcev. Zakaj? Ker so preobsežni, nepregledni in prezahtevni. Če k temu dodate še neprilagojen obrazec, ki ga skušate izpolniti na mobilnem telefonu, boste kljub želji, raje obupali in obiskali drugo stran.

                                                                               Obrazec za kontakt na računalniškem zaslonu

                                                                                        Obrazci morajo biti prilagojeni napravi na kateri jih uporabniki izpolnjujejo.

Kontaktni obrazec na mobilnem telefonu

 

V kolikor niste prilagodili vaše spletne strani mobilnim napravam na drugih področjih, prilagodite vsaj obrazce in nakupovalno košarico!

V naprej ponujeni pogosti odgovori

To zelo olajša izpolnjevanje na mobilnih napravah. Pripravite odgovore, ki so pogosti, tako da jih uporabnik lahko enostavno izbere in ne potrebuje nujno vse napisati sam.

Zmanjšajte število polj, ki jih je potrebno izpolniti

Izpolnjevanje obrazcev na mobilnih naprav je že tako ali tako precej neprijetno. Zmanjšajte število potrebnih polj za izpolnjevanje na minimum. Tako boste obdržali več obiskovalcev in kupcev.

3. Urejenost menijev

Izgled menijev, njihova urejenost in preglednost je tisto področje, kjer prihaja do najbolj očitnih razlik med računalniškimi zasloni in veliko manjšimi zasloni mobilnih naprav. Računalniški zasloni dopuščajo res kompleksne in podrobne menije, z veliko kategorijami in podkategorijami. Majhni zasloni, še posebej na mobilnih telefonih tega ne omogočajo. Tudi izbiranje s prsti, ki so relativno veliki glede na velikost zaslona vašega mobilca, je precej težko.

To so pomebni razlogi zakaj je koristno menije oblikovati posebej za mobilne naprave ali celo posebej za različne mobilne naprave, saj se naprimer tudi tablice precej razlikujejo od telefonov.

Odzivnost za računalnik ali mobilne napravePri izdelavi ali predelavi vaše spletne strani nikoli ne pozabite na uporabnike, ki bodo do vas dostopali iz mobilnih naprav. Dostopanje do spletnih vsebin preko mobilnih naprav je že nekaj časa nazaj preseglo 50% in se ves čas dviguje. Načrtujte torej za prihodnost in omogočite vašim obiskovalcem prijetno izkušnjo na vaši spletni strani, ne glede na to, od kje bodo do vas dostopali.