info@qstom.si     +386 059 92 60 62

Nobena skrivnost ni, da je danes dobro narejena spletna stran odločilna pri tem ali bomo na spletu uspešni. Ne glede na to, ali se ukvarjamo s prodajo izdelkov, storitev ali samo informiramo. Dobra internetna stran pa ne pomeni samo privlačen in zanimiv izgled, ampak mnogo več kot samo to, zato je premišljena izdelava spletne strani tako pomembna.

Ne zavedamo se, da največje napake pravzaprav storimo še preden se je izdelava spletne strani sploh začela. To so napake, ki jih je kasneje težko popraviti ali pa nas drago stanejo. Tako ali drugače smo vsi omejeni s tem koliko denarja lahko namenimo nastanku (ali pa predelavi) nove spletne strani, zato je toliko bolj pomembno, da pri tem storimo čim manj napak. Najbolj pogoste napake o katerih pišem se nanašajo predvsem na spletne trgovine, vendar se v veliki meri pojavljajo tudi pri izdelavi drugih spletnih strani.

1. Izdelke ali produkte ali storitve, ki jih prodajamo, ne poznamo dovolj dobro

Morda se vam je ob tem stavku zazdelo, da jaz nimam pojma o čem govorim. Saj vendar dobro vemo kaj želimo prodajati, kaj prodajamo in kako. Verjemite mi, to je najbolj pogosta napaka, ki jo lastniki trgovin naredijo ob razmišljanju o novi spletni strani. Zakaj? Ker se nam zdi, da o svojih izdelkih vemo vse in pozabljamo, da je pri spletni prodaji potrebno načrtovati ne samo kaj, ampak tudi kako boste prodajali. Naprimer, čez 3 mesece, boste želeli v spletni trgovini prodajati vaše izdelke v paketu, ali ob nakupu dveh izdelkov dobite tretjega zastonj ali akcija, kjer je drugi izdelek 50% cenejši. In ugotovili boste, da vaša spletna trgovina teh možnosti ne omogoča. Zakaj? Ker jih niste predvideli ob izdelavi spletne trgovine.

Kaj se bo zgodilo sedaj?

Če boste želeli vašim obiskovalcem strani to omogočiti, boste morali plačati dodatno izdelavo teh možnosti. In verjemite mi, predelovanje spletne trgovine je mnogo dražje kot če te funkcije naročite ob izdelavi. Da ne omenjamo časa, ki ga boste pri tem izgubili. In kupcev. Ni torej dovolj, da vemo kaj prodajamo, pomembno je tudi, kako želimo produkte prodajati, kdaj so naše prodajne sezone, kakšne prodajne prijeme bomo pri tem uporabili, kako bomo naše izdelke predstavili in tako naprej.

Velikokrat se nam tudi zdi, da je dovolj privlačna slika izdelka, pozabljamo pa na opis. Opis, informacija o izdelku, je prav tako zelo pomembna in velikokrat odločilna pri odločitvi za nakup. Opis mora bit kratek, jasen, razumljiv, privlačen in enostaven. Prav tako pomembni so opisi kategorij izdelkov, ki jih prodajamo. Ker sami izdelke dobro poznamo, pozabljamo da moramo našim obiskovalcem, bodočim kupcem, izdelke in kategorije predstaviti na način, da bo zanimiv in razumljiv za njih.

2. Preskakujemo korake

Najpogosteje se najprej ukvarjamo s tem, kako bo naša spletna trgovina (ali stran) izgledala. Vendar s tem izpustimo nekaj pomembnih korakov, kar velikokrat spet pripelje do tega, da je naša spletna stran pripravljena standardno, po vnaprej pripravljenih predlogah, ki v veliko primerih sploh ne ustrezajo temu, kar mi potrebujemo za naše kupce ali obiskovalce. Izgled strani nam je všeč, vendar bomo kasneje pri uporabi kaj hitro ugotovili, da izgled ne more popraviti ali zakriti slabe uporabnosti. In velikokrat tega kasneje sploh ne moremo več spremeniti. Kar pripelje do dragih predelav ali izdelave spet nove strani.

 

Lahko pomagamo?

Poskrbeli bomo, da bo vaša stran prilagojena uporabnikom na različnih napravah

 

3. Težave z osebjem oziroma težave z vsebino

Danes je vsebina (s tem mislim vse: od opisov izdelkov, kategorij, do uporabnih informacij, člankov do blogov) izjemnega pomena. Vsebina je kralj! Ko se pripravljamo na predstavitev naše povsem nove strani ali prenovitev stare, pozabljamo da moramo imeti ljudi, ki bodo to vsebino pripravili in napisali. Ali bomo s tem lahko obremenili naše osebje, ki je morda že tako prezaposleno? Ali morda ni sposobno napisati primernih tekstov, ki bodo zanimivi, privlačni, slovnično pravilni, strokovni, informativni in hkrati enostavni in razumljivi?

Velikokrat se nam zdi, da lahko za vsebine poskrbimo sami, znotraj svojega podjetja. S tem sicer res privarčujemo nekaj denarja in ga morda več namenimo za izgled strani, za njeno uporabnost in dodatne opcije. Ampak vsebina je tisto, kar bo pritegnilo obiskovalca, ga zadržalo na naši strani, ga prepričalo, da bo od nas nekaj kupil, morda celo za višjo ceno, ga vračalo na našo stran, ga spremenilo v našega zvestega in rednega obiskovalca in kupca.

 

Vsebina je kralj!

 

 

 

 

Pri vsebini ne varčujte, ne z ljudmi, ne z denarjem. In še nekaj: takoj ko začnete razmišljati o novi strani začnite s pripravljanjem vsebin. Pogosto se namreč dogaja, da je spletna trgovina (ali stran) izdelana, mi pa zamujamo z vsebinami, ker se jih pač ne da napisati čez noč!

4. Nimamo načrta

O tem sem deloma pisala že v prvi točki. Natančno moramo razmisliti, kaj želimo. Kakšna naj bo naša stran, kaj bo omogočala obiskovalcem, kupcem, kako jih bomo zadržali pri nas, zakaj se bodo vračali. O tem kaj vse bi moral vsebovati načrt nove spletne strani, bi lahko napisala kar nekaj člankov.

Izdelava spletne strani

Izdelava načrta nove spletne strani je izjemno pomembna!

Pomembno je, da razmislite o čim več stvareh, od izgleda do tega da bodo vaši izdani računi v skladu z vsemi zakoni. Velikokrat ob razmišljanju o novi spletni strani nimamo jasno izdelane ideje o tem kaj res želimo. Ali bomo kupcu poslali mail po nakupu? Bomo imeli blog? Bodo akcije del naše ponudbe? Ali bomo imeli novičke? Bomo ponujali več izdelkov v paketu za boljšo ceno? Bomo omogočili primerjave med izdelki? Bo naša spletna stran dostopna na mobitelih in tablicah? Takih vprašanj je lahko nešteto. Več kot imamo odgovorov preden se sama izdelava spletne strani začne, boljša bo ta na koncu.

5. SEO ni del projekta izdelave nove spletne strani

Če niste programer ali se ne ukvarjate s spletom, se verjetno sedaj sprašujete kaj za vraga je SEO in zakaj potrebujem nekaj o čimer prvič sploh slišim. SEO je optimizacija spletnih strani (search engine optimization), kar vam verjetno spet ne pove dosti. Po domače povedano, z njo poskrbimo, da smo v spletnih iskalnikih na čim višjem mestu. In ko govorimo o iskalnikih, s tem danes na prvem mestu seveda mislimo Google. Drugače rečeno, če je naša stran tudi z vidika SEO res dobra, jo bodo obiskovalci našli na prvih mestih na google iskalnikih, ko bodo iskali izdelke, ki jih prodajamo, storitve, informacije, ali našo stran.

Kako pomembno je, da vas obiskovalci na spletu sploh najdejo, mi verjetno ni potrebno razlagati. Tudi če boste pozabili kaj kratica SEO pomeni, si zapomnite le to, da je to tisto kar omogoča, da ste na spletu dobro ‘vidni’. In SEO mora biti vključen od samega začetka nastajanja strani, sicer se boste s tem borili v prihodnosti oziroma se vam lahko zgodi, da boste imeli najboljšo stran, z vrhunskimi izdelki, po najbolj ugodnih cenah, vendar boste neuspešno propadli, ker vas enostavno nihče ne bo našel.

Vsebina in SEO

Pri tem lahko omenim, da so tudi vsebine, ki jih pripravljate za vašo stran (tako tiste, ki jih pripravljate za nastanek nove strani, kot tiste, ki jih boste kasneje dodatno objavljali) prav tako SEO ‘urejene. In pri tem se spet pojavi vprašanje tega, da je morda bolje prepustiti pisanje teh vsebin zunanjim sodelavcem, ki  bodo to znali storiti. Velika verjetnost je, da naše osebje tega ne bo zmoglo. Danes se ogromno denarja vlaga v to, da smo na spletnih brskalnikih najdeni na prvih mestih prve strani. Strošek tega je možno zelo zmanjšati prav s tem, da SEO vključite v izdelavo vaše spletne trgovine ali strani in v pisanje vsebin, ki jih objavljate.

6. Testiranje- zakaj pa?

Testiranje, analiziranje, je nekaj kar je danes na spletu pravzaprav nuja. Brez tega ne boste vedeli, kaj se na vaši strani dogaja, zakaj se nekaj dobro prodaja, nekaj drugega pa ne, kje je vaša konkurenca boljša, kaj lahko spremenite, kaj lahko izboljšate. Danes je na voljo tudi kar nekaj brezplačnih orodij za testiranje in analiziranje vseh mogočih stvari na naših spletnih straneh. Izplača se jih uporabiti, prilagoditi nastavitve za naše potrebe in upoštevati rezultate, ki jih analize in testi pokažejo.

In kdaj začeti s testiranjem? Takoj. Preden lansirate novo stran ali trgovino je dobro vsaj dva tedna stran testirati. In potem s takimi testi in analizami nadaljevati ves čas. S tem lahko na dolgi rok prihranite tudi mnogo denarja. Zakaj? V kolikor vašo spletno trgovino ali stran sproti prilagajate glede na ugotovljene napake ali pomanjkljivosti, ne bo nikoli zares zastarela. Strošek takih prilagoditev je ponavadi majhen. Strošek izdelave popolnoma nove strani čez dve ali tri leta pa ogromen.