info@qstom.si     +386 059 92 60 62

On-site SEO optimizacija je oblikovati spletno stran tako, da jo bodo iskalniki in uporabniki čim bolj enostavno razumeli.

Postopek optimizacije spletne strani zajema tudi on-site SEO (ali on-page Search Engine Optimization), s katerim na spletni strani  optimiziramo elemente, ki vplivajo na indeksiranje in uvrščanje spletnih strani v iskalnikih.

Da bi vaša spletna stran dosegala TOP pozicijo v iskalnikih, mora imeti optimizirano vsebino in HTML izvorno kodo. Le tako boste zadostili priporočilom in smernicam modernih iskalnikov kot so Google, Yahoo, Bing in drugi. Jasno je, da je vsebina tista kritična točka, brez katere uspeh na spletu sploh ni mogoč. Ampak kaj če, kljub uspešni “off-site” optimizaciji (zagotovitev ustreznih povezav iz drugih relevantnih spletišč in socialnih omrežji), spletno mesto nikakor ne doseže želenih rezultatov?

Potrebno je preveriti “on-site” SEO optimizacijo izvorne kode strani

On-site optimizacija HTML izvorne kode strani pomaga iskalnikom indeksirati in razlagati vsebino strani, da jo znajo ti pravilno uvrstiti v svoj arhiv. Moderni iskalniki so sposobni jasno razumeti ali je spletna stran uporabnikom prijazna in v pomoč na posamezni napravi, glede na lokacijo vnosa iskalnega niza. Dobro optimizirana spletna stran pomaga iskalnikom razumeti, kakšne informacije in v kakšni obliki bo obiskovalec dobil, če bo obiskal vašo spletno stran. Google in drugi iskalniki težijo k temu, da bi ljudje obiskovali visoko kakovostno vsebino v zvezi s iskalno poizvedbo (ključno besedo).

SEO dejavniki spletne strani

Elementi, ki jih je potrebno preveriti pri On-site SEO optimizaciji

Analiza trgovine ali spletišča za visoko uvrstitev v iskalnikih!

Ugotovite, zakaj vas Google ne uvršča med TOP10 in kje je vaša konkurenca.

Najpogostejše SEO on-site napake in njihov vpliv na pozicijo v Goolge

Naštevamo glavne on-site dejavnike, ki lahko negativno vplivajo na SEO optimizacijo spletne strani in uporabniško izkušnjo vaših obiskovalcev. Opravite Analizo spletne strani ali trgovine, da boste razkrili napake v vašem spletišču. Strokovno tehnično revizijo opravimo z naprednimi orodji in metodami, v poročilo analize strani pa  zapišemo tudi navodila kako napake odpraviti.

Več o postopkih analize spletne strani

Indeksiranje in zajem vsebin

indexing and crawlability
Vodilni spletni iskalniki, kot so Google, Bing, Yahoo! in drugi, uporabljajo spletne pajke, da odkrijejo spletne strani, primerne za izpis rezultatov. Spletni pajki pregledujejo spletne strani, shranjujejo vsebovane informacije ter povezave do drugih dokumentov in jih shranjujejo v bazo indeksiranih strani (dokumentov).

NAPAKA 4xx – STRAN NI NAJDENA

4xx status code
Na vaši domeni se lahko pojavijo strani z napako tipa 4xx. Da bi si pri uporabnikih in spletnih iskalcih zagotovili odličen ugled ter neomajno prvi položaj, morajo biti vsi viri vaše spletne strani in povezave brez napak.

POZOR:
V nekaterih primerih (predvsem pri starejših in počasnejših spletnih straneh), lahko vaše strani vrnejo napako tipa 4xx ali 5xx zgolj zato, ker strežnik v predvidenem času ni mogel obdelati zahteve ob testiranju strani. Pri samem testiranju lahko to vrsto napake izločite tako, da zmanjšate število zahtevkov na sekundo, ki jih pošljete strežniku v obdelavo.

Če sami ne odkrijete strani s 4xx napako še ni zagotovila, da uporabniki ali spletni iskalniki ne bodo naleteli na težave z navigacijo po vsebini vaše spletne strani. Prepričajte se, da so vsi viri na voljo in se pravilno naložijo v kodi spletne strani. Preverite spletne strani na vaši domeni tudi za napake tipa 5xx in se prepričajte, da je vaša stran za 404 napako pravilno nastavljena.

Vpliv na SEO
4xx napake pogosto opozarjajo na težave na spletni strani. Če katera od URL povezav ni pravilna ali je povezana na stran, ki ne obstaja, bo spletni brskalnik izpisal napako 4xx. Pomembno je, da redno spremljate te napake, raziščete vzroke ter jih tudi odpravite! 4xx napake imajo negativen vpliv na optimizacijo strani in nižajo avtoriteto vaše domene v očeh uporabnikov, kakor tudi spletnih iskalcev.

NAPAKA 5xx – STREŽNIK NE MORE OBDELATI ZAHTEVE

5xx status code
Nekatere povezave na vaši strani lahko javijo napako tipa 5xx. Takšne napake pri uporabnikih in spletnih iskalcih ustvarjajo nezadovoljstvo in posledično razlog, da zapustijo vašo spletno stran.

POZOR:
Napako tipa 5xx lahko povzroči tudi počasna odzivnost vaše spletne strani (nekatere starejše in/ali počasnejše spletne strani). Da bi takšne vzroke za napako tipa 5xx izločili ob testiranju spletne strani, zmanjšate število zahtevkov na sekundo, ki jih pošljete strežniku v obdelavo.

Odsotnost napak tipa 5xx še ne zagotavlja, bodo tudi uporabniki in spletni iskalniki brez težav brskali po vaši spletni strani. Preverite, ali se vsi viri pravilno naložijo in da na strani ni 4xx napak.

Vpliv na SEO
Napake tipa 5xx se pojavljajo takrat, ko strežnik ne more obdelati prejetih zahtev zaradi napake v kodi ali konfiguraciji spletne strani. Tako kot vse napake, je potrebno tudi 5xx napake čim prej odpraviti, saj negativno vplivajo na ugled strani.


Preusmeritve

redirects
Preusmeritve na spletni strani se uporabljajo za preusmeritev uporabnikov in iskalnikov na novo stran (npr. kadar se URL naslov spletne strani spremeni). Poznamo več vrst preusmeritev,a najpomembnejši SEO sta preusmeritvi tipa 301 in 302.

PREUSMERITEV 301

301 redirect
Preverite seznam 301 preusmeritev in se prepričajte, da so vse preusmeritve ustrezne in pravilno nastavljene.

Če so vse vaše 301 preusmeritve pravilno nastavljene, še ne pomeni, da ne obstajajo drugi vprašljivi elementi za preusmeritev na vaši spletni strani. Prepričajte se, da ne izgubljate obiskovalcev zaradi napačnih preusmeritev. Preverite če obstajajo tudi strani s 302 preusmeritvami, strani z meta posodobitvami in strani z rel = “canonical”.

Vpliv na SEO
301 preusmeritve so trajne in se običajno uporabljajo za reševanje težav s podvojeno vsebino, ali če URL-ji niso več potrebni. Uporaba 301 preusmeritev je popolnoma sprejemljiva za SEO, saj bo 301 preusmeritev preusmerila ves promet iz stare strani na novo. Poskrbite, da so 301 preusmeritve iz starega URL naslova na najbolj ustrezno novo stran.

STRANI Z VERIGO PREUSMERITEV

long redirect chains
O dolgi verigi preusmeritev govorimo takrat, ko sta obiskovalec ali iskalnik preusmerjena več kot 2-krat. Prosimo preverite celoten seznam strani, ki uporabljajo več preusmeritev.

Odsotnost strani z dolgimi verigami preusmeritev, še ne jamči, da ne obstajajo druge metode preusmeritev na vaši spletni strani. Preverite če obstajajo strani s 301 ali 302 preusmeritvami, strani z meta posodobitvami in strani z rel = “canonical”.

Vpliv na SEO
Bodisi zaradi slabo konfiguracije .htaccess datoteke ali zaradi nekaterih namerno sprejetih ukrepov, lahko imajo strani na koncu dva ali več preusmeritev. Verige daljše od dveh (2) preusmeritev so lahko razlog za več težav, zato je zelo priporočljivo, da se jim izognete:

  • Obstaja velika nevarnost, da stran ne bo indeksirana saj Google ne bo sledil več kot petim (5) preusmeritvam.
  • Preveč preusmeritev bo upočasnilo nalaganje vaše strani. Vsaka nova preusmeritev lahko doda do nekaj sekund časa nalaganja strani.
  • Visoka stopnja zapuščanja strani (bounce rate): uporabniki niso pripravljeni čakati na strani, ki se nalaga več kot 3 sekunde.

STRANI S PRIVZETO PREUSMERITVIJO

pages with rel=”canonical”
Preverite seznam “canonical” preusmeritev in se prepričajte, da so vaše rel = “canonical« meta oznake v glavi strani ali rel = “canonical” URL povezave pravilno določene.

Preverite tudi strani s 302 preusmeritvami in strani z meta ukazi za osvežitev vsebine strani.

Vpliv na SEO
V večini primerov se podvajanje URL povezav ureja s trajnimi preusmeritvami tipa 301. V primerih, ko se npr. pojavi isti izdelek v dveh kategorijah, z dvema različnima spletnima naslovoma (URL), morate določiti, katera stran je tista, ki jo naj iskalniki obravnavajo in uvrstijo na svoj seznam. To storite s pomočjo rel = “canonical« oznake. Prav tako je potrebno “canonical« pravilno vključiti glavo strani (oznake strani).


Kodiranje in HTML dejavniki

encoding and tehnical factors

HTTPS strani z mešano vsebino – povezavami do nezavarovanih virov

HTTPS pages with mixed content issues
Nekatere varne strani (HTTPS) prikazujejo vsebine iz nezavarovanih (HTTP) virov. Najpogosteje gre za vsebino (slike, video posnetka, slogov, skripte,..), ki so naložene na vašo strani preko nezavarovane http povezave. Preglejte seznam in poskusite popraviti vse vsebine na svojih straneh.

Skupaj z napakami zaradi mešanimi vsebin, obstaja tudi veliko drugih dejavnikov, ki jih je potrebno preveriti, da bo vaša spletna stran pravilno delovala na varnih HTTPS povezavah. Preglejte vse težave z HTTP / HTTPS različicami strani in poskrbite za pravilno HTTP / HTTPS preusmeritev ter veljavnost SSL certifikata.

Vpliv na SEO
Varno šifriranje je za spletne strani zelo priporočljivo, še posebno velja to za tiste strani, kjer se izvajajo transakcije in zbirajo občutljive informacije o uporabnikih. Eden od najpogostejših napak pri prehodu strani iz HTTP na HTTPS je tako imenovana mešana vsebina (varne HTTPS strani vsebujejo nezanesljive vsebine).
Če HTTPS stran vključuje vsebine, ki so naložene preko nezavarovanega HTTP protokola, slabi varnosti celotne strani, saj je nekodirano vsebino mogoče prestrezati. Iz tega razloga je v mnogih sodobnih brskalnikih takšna vsebina blokirana ali so na njo obiskovalci opozorjeni z zelo neprijaznim opozorilom »insecure connection«.

Google zaznava aktivno in pasivno mešano vsebino:

  • Pasivna mešana vsebina se nanaša na vsebino, ki ne vpliva na samo strukturo in tehnično zasnovo strani. Napad s prestrezanjem je tako omejen na to, kar lahko napadalci storijo s spremembo obstoječe vsebine na strani. Med pasivne mešane vsebine spadajo slike, video in avdio vsebine ter drugi viri, ki ne komunicirajo z ostalimi deli strani.
  • Aktivna mešana vsebina komunicira s stranjo in vpliva na njeno celoto, zato omogoča napadalcu skoraj popolno kontrolo nad stranjo. Aktivna mešana vsebina vsebuje skripte, sloge, iframe, flash vire in drugo kodo, ki jo lahko brskalniki prenesejo ter zaženejo.

W3C HTML NAPAKE IN OPOZORILA

W3C HTML errors and warnings
Iskalniki lažje indeksirajo vsebino spletne strani če je HTML koda pravilna. Zaradi nekaterih HTML napak na strani lahko pajki iskalnikov celo zapustijo stran ali del njene vsebine sploh ne zaznajo, s čimer se zmanjša vrednost strani.

Preverite tudi morebitne W3C CSS napake in opozorila.

Vpliv na SEO
W3C HTML validacija se običajno izvaja preko W3C Markup Validation Service strani (https://validator.w3.org/). Vpliv validacije HTML kode na SEO strani je sicer odvisen od teže same napake in v večini primerov nima neposrednega vpliva SEO, lahko pa je vzrok, da Google ne more pravilno indeksirati vaše vsebine na spletni strani. Priporočamo, da preverite svoje spletne strani in se tako preventivno izognete težavam s pajki iskalnikov.

W3C CSS NAPAKE IN OPOZORILA

W3C CSS errors and warnings

W3C CSS napake so pogosto povezane tudi z validacijo HTML kode strani, zato preverite tudi morebitne W3C HTML napake in opozorila.

Vpliv na SEO
W3C CSS validacija se običajno preverja z W3C Markup Validation Service orodjem, ki je dosegljivo na spletni strani https://validator.w3.org/. CSS stili se uporabljajo za oblikovanje spletnih strani in so v večini primerov ločene datoteke, ki v končni fazi omogočajo hitrejše nalaganje strani. CSS napake za SEO niso tako pomembne, vendar pa se zaradi napake lahko zgodi, da se bo stran vašemu obiskovalcu nepravilno prikazala. Poskrbite, da se strani pravilno prikažejo v vseh brskalnikih (vključno z mobilnimi).


URL povezave

URLs

DINAMIČNI URL-JI

Dynamic URLs

Preverite ali strani na vašem spletišču vsebujejo dinamične URL naslove in ali jih je mogoče nadomestiti s takšnimi, ki so bolj prijazni iskalnikom.

Iskalnikom prijazni URL-ji vsebujejo »čiste in berljive« povezave, ki jih iskalniki lažje razvrščajo v svoj arhiv. Preverite tudi dolžino URL-jev.

Vpliv na SEO
URL-ji, ki vsebujejo dinamične znake, kot so “?”, “#”,”&”, “=” in podobni, niso opisni in so zato uporabniku neprijazni (si jih je težje zapomniti). Da bi vas iskalniki uvrstili višje med zadetke, je potrebno dinamične URL-jev spremeniti v opisne, ki vključujejo tudi ključne besede. Google Webmaster smernice narekujejo: “URL naj bo čist in berljiv za uporabnike. URL-ji naj ne vsebujejo dinamičnih znakov in parametrov.”.

URL-ji SO PREDOLGI

Too long URLs
Spletne strani z dolgimi URLji so težko berljive.

Da bi zares vse vaše spletne strani imele iskalnikom prijazne URL-je, morate odpraviti tudi morebitne dinamične URL-je.

Vpliv na SEO
Priporoča se, da so URL-ji krajši od 115 znakov. Uporabniki in iskalniki ji tako lažje berejo, iskalnik pa bo takšno spletno stran ob upoštevanju drugih parametrov lahko označil kot uporabniku prijazno.