info@qstom.si     +386 059 92 60 62

Google in indeksiranje spletnih strani

Google danes predstavlja različne stvari za različne ljudi. Za večino izmed nas je odličen za iskanje vseh mogočih informacij, za učence in študente je vir za učenje, za start-upe je inspiracija, cilj, ki ga vsi želijo doseči, za tiste, ki živijo od spletne prodaje, pa je predvsem velika uganka.

Vsakih nekaj mesecev Google objavi nov posodobljen algoritem. Pisci vsebin in vsi, ki se ukvarjajo z optimizacijo ali SEO (search engine optimization) se trudijo čimprej razvozlati in tudi uganiti, kako ohraniti ali celo izboljšati svoje mesto v spletnih brskalnikih.

Kadarkoli na internetu objavite nov prispevek v blogu, predstavite nov izdelek v spletni trgovini, preoblikujete stran ali lansirate novo spletno stran ali trgovino, je mnogo stvari, ki vplivajo na to kako hitro bo Google vašo stran indeksiral. O tem je bilo že ogromno napisanega, a morda je najbolje če odgovore poiščemo predvsem pri Googlu. Zbrali smo nekaj pogostih vprašanj in dilem glede indeksiranja spletnih strani in odgovore poiskali predvsem pri Googlu.

GOOGLE: “Crawling and indexing are processes which can take some time and which rely on many factors. In general, we cannot make predictions or guarantees about when or if your URLs will be crawled or indexed.”

 

Google takole pojasnjuje: Indeksiranje je proces, ki zahteva čas in je odvisen od mnogo faktorjev. Na splošno je nemogoče predvideti kdaj, če sploh, bo vaš URL (Uniform Resource Locator ali Enolični krajevnik vira) indeksiran.

Kako do profesionalno oblikovane vsebine?

Trudimo se, da so rešitve učinkovite in primerne vašim potrebam

GOOGLE: “When looking at a site’s indexing in Search Console, make sure that you have both the “www” and the “non-www” versions (like “www.example.com” and “example.com”) verified and have a set a preferred domain. Keep in mind that while a sitemap file can help us learn about your site, it does not guarantee indexing or increase your site’s ranking.”

 

Google opozarja: Kadar pregledujete indeksiranje spletne strani, vedno poskrbite, da uporabite oboje, tako ‘www’ kot ‘brez-www’ verzijo (kot naprimer: ‘www.primer.com’ in ‘primer.com’). Vedno določite prednostno domeno. Sitemap file ali Zemljevid strani je sicer koristen vir informacij za Google, vendar ne zagotavlja indeksiranja vašega URL-ja in ni nujno, da bo zato vaša spletna stran pri Googlu bolje ocenjena in zato višje najdena v brskalnikih.

Ponavadi je najbolj pogost razlog, zakaj neke internetne strani Google ni indeksiral, to da je še preveč nova. Bodite potrpežljivi, vendar hkrati tudi zaprosite Google za indeksiranje vaše internetne strani.

Drugi pogosti razlogi zakaj spletna stran ali deli vašega spletnega mesta niso indeksirani:

  • Spletno mesto ni dobro povezano preko povezav z drugih spletnih mest
  • Oblika ali design spletne strani otežuje indeksiranje
  • Vaša spletna stran blokira indeksiranje (tega se morda sploh ne zavedate)
  • Mogoče je bila spletna stran med indeksiranjem začasno nedostopna
  • Preverite ali stran izpolnjuje vsa navodila Googlovega Webmaster Guidelines
  • Preverite ali ni kdo vdrl v vašo spletno stran ali je bila kako drugače spremenjena s tretje strani
  • V redkih primerih lahko vsebina, ki je bila nekoč objavljena na isti domeni negativno vpliva na indeksiranje. V takem primeru zaprosite Google (reconsideration request) s podrobnimi pojasnili o spremembi vsebine in lastništva domene
  • Če ste stran pred kratkim preselili na nov naslov, se prepričajte da ste upoštevali vsa Googlova navodila
  • Možno je, da je prejšnji lastnik domene ali nekdo tretji blokiral dostop do vaše spletne strani. V tem primeru odstranite take blokade.
Google napisan na tipkovnici

Indeksiranje in njegov vpliv na vašo pozicijo na brskalnikih ni natančna znanost.

 

Natančnih pravil o tem kako hitro bo vaša spletna stran indeksirana ni. Podobno tudi ni natančnih pravil kako visoko se bo v brskalnikih uvrstila in kako hitro bo tja prišla. Glede na to kako donosen posel za Google so njihovi AdWords-i to sploh ni presenetljivo. Povsem razumljivo je, da nikomur ne zaupajo svojih skrivnosti.

Iz izkušenj vemo, da so strani lahko indeksirane v nekaj dneh, lahko pa to traja tudi nekaj mesecev. Vse je odvisno od množice faktorjev, ki zagotovo vključujejo starost vaše domene (novejše domene so indeksirane kasneje) in kvaliteto vašega spletnega mesta, predvsem pa vsebine. Torej večji vpliv kot imate, večji kot ste strokovnjak na nekem področju, prej bo vaše spletno mesto indeksirano in višje bo uvrščeno.

Google smatra, da je vaše spletno mesto kvalitetno, strokovno in s tem vplivno:

  • Kadar obstaja veliko povezav (inbound links) iz drugih spletnih mest na vaše
  • Vrednost takih povezav je večja, kadar gre za pomembne spletne strani (npr. če ima Amazon povezavo na vašo spletno stran, je to veliko bolj pomembno kot če ima povezavo na vašo spletno stran vaša lokalna knjigarna)
  • Pomembno je koliko spletnega dogajanja je trenutno na vaši strani (koliko klikov, koliko obiskovalcev, kako dolgo se zadržujejo na vaši strani….)
Kaj vse je pomembno za SEO

Googlov algoritem visoko ceni kvaliteto vsebine. Največkrat to ocenjuje prav s tem koliko povezav (še posebej tistih iz kvalitetnih spletnih mest) vodi na vašo spletno stran in koliko vsebine vaše spletne strani ljudje delijo na spletu (lahko gre za prispevke, lahko gre za celotno spletno stran ali trgovino, važno je, da obiskovalci delijo vašo vsebino).

Bolj kvalitetna kot je vsebina vašega spletnega mesta, več možnosti imate, da boste dosegli željene povezave in več ljudi bo delilo vašo vsebino. S tem boste močno povečali vpliv vaše spletne strani. In Google vas bo uvrščal višje.